Thursday 11 October 2012

Kia Ora New Zealand!

Hej karaste vanner! Vi ar antligen i Auckland...och det kanns saaa fantastiskt bara. Det ar verkligen fint har och hela staden kanns sadar harligt relaxed! Att jag har latar som "du ger mig bra vibrationer" och "sitting at the top of the bay" pa hjarnan sager val ganska mycket:). Och sa himla mysigt med denna dialekten...jag bara myser nar de pratar...maste forsoka anstranga mig for att hora vad de sager for det ar sa mysigt att bara lyssna till dialekten. Hostellet vi bor pa ar trevligt, det bjuder pa frulle och zumba!

Dave och Sky tower!






Vi klev upp tidigt idag for att promenera runt och utforska, vi tog oss en kaffe pa ett mysigt cafe vid hamnen vilket framkallade maffiga semesterkanslor. 

En lyckotraff var ju aven att vi hittade affaren Dr. Shoe. Vi var namligen pa jakt efter nya sulor till mina vandringsdojjor, da mina forsvagade fotter kraver nagot proffsigt nu da vi ska vandra inom snar framtid. Mannen i affaren var nagot av det hyggligaste jag stott pa...berattade allt man kan tanka sig om alla olika slags sulor och vad de gor for de olika delarna av fotterna...en riktig dr.shoe alltsa! Jag provade ungefar 5 olika sulor och till slut hade vi hittat sulan for mig, och OJ vilken skillnad....jag bokstavligt talat skuttade ut ur affaren! Redo for vilket fjall som helst nu jag. :)

Imorgon ska vi kaka lunch med bergsmans kompis Steph. Det ska bli mycket mysigt och ett gyllene tillfalle att lara oss allt om detta fantastiska land!! 

Dave drar en powernap nu och vi ska sen ner till hostellets egna lilla bar och ta en billig ol for att halsa oss sjalva valkomna, och kanske att vi spelar lite kort. 
Hoppas allt ar bra med er! :) Hors snart igen! Puss och kram <3

1 comment:

  1. Haha.. Dr Shoe minsann! Vilken serviceminded man! :)Skönt att vara rätt utrustad.. så fötterna bär långt o länge! :)Fina soliga bilder.. ser fram emot fortsättningen.. en härlig syn för oss som nyss fått våra första snöflingor! Ha de så bra! Kramar! :)

    ReplyDelete